lauantai 2. helmikuuta 2008

Ei tunteita narikkaan

Olen tutkinut koko päivän tunteita. Ei ei, en ole yllättäen kääntynyt sisäänpäin ja alkanut piehtaroida sieluni syövereissä, vaan ihan simppelisti lukenut Daniel Golemanin kirjaa Tunneäly työelämässä. Jälleen kerran olen saanut vahvistusta käsitykseeni siitä, miten vahvasti tunteet vaikuttavat kaikkeen inhimilliseen toimintaan, työnteko mukaan lukien. Kuitenkin edelleen monessa työyhteisössä näyttää olevan vallalla ajatus, että työnteko on vain ja ainoastaan rationaalista toimintaa, josta tunteet on pidettävä kaukana. Minusta on jopa kohtalokasta organisaation menestyksen kannalta, jos tunteiden olemassaoloa ei haluta tai osata hyödyntää. Ja sitä paitsi, kuka meistä voisi heittää tunteet narikkaan työpaikalle tullessaan?

Joudun pian uuden työpaikan hakuun - tai saan mahdollisuuden, miten sen nyt ottaa. Muutto on edessä, uusi koti ja uusi työ. En ole aikoihin tarjonnut itseäni minnekään, ja asiaan ryhtyminen tuntuu jotenkin vaivalloiselta. Voitteko muuten arvata, mikä työpaikka olisi minulle erityisen mieluinen? Vinkki 1: Siellä on paljon hyllyjä. Vinkki 2: Hyllyissä on paljon muuatta pehmeää materiaalia. Vinkki 3: ...

Tänäänkin olen surffaillut Blogistanian aluevesillä ja löytänyt monta innoituksen lähdettä. Voi voi, kun on niin paljon upeita neulemalleja ja niin vähän aikaa! Nyt yritän rantautua Kitten-huivini pariin; jospa saisin sen kohta valmiiksi. Ja rauhallista lauantai-iltaa…

5 kommenttia:

Maritta kirjoitti...

Hyllyissäsi olisi varmasti lankoja, mutta arvaatko mitä minun hyllyissä olisi :)

Heinis kirjoitti...

Ei ole vaikea arvata! Me voitaisiin kyllä laittaa yhteinenkin kauppa pystyyn.

Kiva että löysit blogiini. Käyn katsomassa sinun tilkkutöitäsi useamman kerran viikossa, ja aina siellä on jotakin uutta kivaa!

Matleena kirjoitti...

Hei Heinis!
Kiitos sinulle vierailusta blogissani. Ollaan molemmat vasta-alkajia täällä blogistaniassa. Innoittavaa puuhaa tämä on käsityöjuttujen välillä.

Lankojahan siellä sinun hyllyilläsi olisi. Minulla jäikin edellisessä kommentissani pyytämättä, että ottaisit minut sitten kiireapulaiseksi sinne lankakauppaasi, saisin minäkin niitä lankoja hiplata.

Jaa että muutat tänne pohjoiseen kesällä. Olen asunut täällä v:sta 1989, mutta muutan Oulun seudulle näillä näkymin jo kevään aikana. Mutta tervetuloa tänne kuitenkin!

WeirdRockStar kirjoitti...

Vastavierailulla täällä sun blogissasi.
Itsekin olen vasta aloittanut bloggaamisen, ajattelin aina ettei mulla ole sellaiseen aikaa mutta sitten... koukutuin.

Ja hei, ihan parasta hyvyyttä täällä sun blogissa EHDOTTOMASTI on loistava nimi: Noitaklubi.
Hienoa!

Suolaaja kirjoitti...

Ah. Minulle myös oma lankakauppa. Tai se voisi olla sellainen lankakahvila. Saisin sekä leipoa että hypistellä lankaa että höpistä kaikenmaailman neulepiireissä:)